Hvis Open Graph ikke lige siger dig det helt store, så er det en god ide at læse med her. Open Graph er vejen til bedre effekt på sociale medier.

open graph

Hvis du er indehaver af en webside og ikke har hørt om Open Graph endnu, så er det på tide du bliver bekendt med det. Uden vil din webside ikke give samme effekt på sociale medier, du går ganske enkelt glip af en del klik.

Open Graph (OG) er ikke noget du lige lægger mærke til når du besøger en webside. Det er “tags” der ligger og gemmer sig i koden sammen med dine meta-tags, som google anvender. Har du ikke specielle tags til OG på din webside, vil facebook f.eks. blot tage dine meta tags eller noget tilfældig indhold. Den information google viser når folk søger er dog ikke altid helt så effektiv at bruge på sociale medier.

Hvad kan du gøre for at få bedre indlæg

For at gøre din indlæg på facebook og twitter mere effektiv skal du angive specielle tekster til din Open Graph. Det kræver at du få installeret nogle ekstra indtastningsfelter på din side. Du vil så kunne angive en titel, beskrivelse og et billede. Disse vil nu blive brugt når du eller andre deler siden på f.eks. facebook.

Ved at anvende Open Graph kan dermed langt nemmere skabe det man kalder clickbait. Clickbait er et opslag folk ikke kan lade værre med at klikke på. Det giver mulighed for en titel der kunne lyde sådan her “Det MÅ du bare se” eller “Super fede ting, specielt nr 4 skal du se”. Sådanne titler har en magisk tiltrækning på folk og skaber klik.

En bonus effekt du får ved at få flere klik og likes, er at facebook sender dine opslag længere ud. Du får dermed endnu flere eksponeringer og, igen, flere klik.

Vil du gerne vide lidt mere om hvordan DU kan få Open Graph på din side, så kontakt intelitech.